Popis lekce:
V této lekci najdete základní informace o metodice Čteme s porozuměním každý den. Dozvíte se, jak je metodika strukturovaná, na jaké dovednosti a strategie se zaměřuje a jak s ní můžete pracovat. Ve druhém videu vysvětlujeme, jaký je rozdíl mezi tzv. učitelskou verzí (metodikou) a pracovními sešity pro žáky.
Popis lekce:
V lekci si ukážeme, jak s žáky zahájit práci s pracovními listy. Metodiku projdeme společně krok za krokem, abyste získali jistotu, že tuto práci zvládnou i žáci, kteří ještě neumí číst. V lekci najdete i základní vysvětlení toho, jak žákům představit dovednost „hlavní myšlenka“.
Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 1/3 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Pracovní list:
1/3
Popis lekce:
Ve 3. lekci si vysvětlíme, jak rozumět dovednosti „hlavní myšlenka“ a „kdo, co“. Ukážeme si, že hledání hlavní myšlenky je vždy spojeno s odlišením podstatného od podružného a že dovednost „kdo, co“ je zaměřena na identifikaci hlavních postav a základního děje. Náročnější varianta počítá s tím, že žáci určí také prostředí a čas, kdy se příběh odehrává. Vše je prezentováno na konkrétních pracovních listech.
Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 7/5, 8/2 a 20/4 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Pracovní listy:
7/5
8/2
20/4
Popis lekce:
V této lekci se dozvíte, jak pracovat s dovedností „posloupnost“. Na prvním videu najdete vysvětlení, jaké různé formy posloupnosti se žáci v publikaci učí a jak se postupně zvyšuje náročnost pracovních listů. Na druhém videu je ukázka práce s jedním PL, modelovaná krok za krokem.
Pro sledování videí si vezměte k ruce PL 9/1, 9/3, 9/4, 21/3 a 21/5 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Pracovní listy:
9/1
9/3
9/4
21/3
21/5
Popis lekce:
V 5. lekci si krok za krokem projdeme práci s jedním pracovním listem a na materiálu Kateřiny Vrtiškové si ukážeme, jak poskytovat žákům podporu, aby zvládli i náročné dovednosti a úkoly. Jedná se o postupné zavádění metody Vennův diagram.
Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 4/5 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída a materiál od Kateřiny Vrtiškové.
Pracovní list:
4/5
Materiál Kateřiny Vrtiškové
Popis lekce:
Vysvětlíme si, jaký je rozdíl mezi fantazií a realitou a proč je důležité se touto dovedností zabývat. Na konkrétních pracovních listech si ukážeme, jak můžeme žákům pomoct, aby se naučili podstatné znaky popisu fantazie a reality v textu.
Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 5/2 a 17/2 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Pracovní listy:
5/2
17/2