Čteme s porozuměním každý den

1. třída - rozšířená verze s instrukcemi



Rozšířená verze obsahuje pracovní listy pro žáky, instrukce pro učitele a klíč. Pracovní listy jsou shodné s těmi, které najdete v pracovním sešitě pro žáky. Pokud pracujete jen s jedním žákem či chcete pracovní listy žákům kopírovat, je pro Vás vhodná tato publikace.

Ukázka z jedenáctého týdnu ve formátu (.PDF 1 MB)

• 150 pracovních listů, na 5 dní v týdnu, 30 týdnů ve školním roce
• každý týden se žáci spolu s učitelem věnují jedné ze šesti základních čtenářských dovedností
• krátké a smysluplné texty
• černobílé ilustrace, které si žáci mohou vybarvit
• 3 otázky s nabídkou odpovědí, které se zaměřují na porozumění textu a danou čtenářskou dovednost
• instrukce pro učitele
• klíč se správnými odpověďmi na otázky

Publikace Čteme s porozuměním každý den vám usnadní výuku čtení v první a druhé třídě. Můžete s těmito pracovními listy pracovat každý den, nebo je využívat méně často jako doplněk klasické výuky čtení.
Tato publikace přináší ucelený systém tréninku čtenářských dovedností, které napomáhají porozumění textu. Vaši žáci budou mít možnost každý den číst zajímavý krátký text a pomocí otázek se nad ním zamýšlet. Po krátké době budou žáci schopni získané dovednosti uplatnit i při četbě jiných textů.

Dohoda s uživatelem
Zakoupením této publikace jste si zároveň zakoupili licenci k využívání publikace v jedné třídě jedním učitelem. Pro jednu třídu můžete z této knihy libovolně kopírovat.
Kopírování materiálů pro více než jednu třídu je zakázáno. Půjčování publikace jinému učiteli pro využití v jiné třídě je také zakázáno. Pro každou třídu a každého učitele je třeba zakoupit samostatný výtisk této publikace.
Děkujeme za dodržování této dohody.

Dovednosti ve Čteme s porozuměním každý den
Ve Čteme s porozuměním každý den propojujeme úkoly prohlubující porozumění textu s rozvojem jazykových znalostí a dovedností, a tím pomáháme žákům stát se lepšími čtenáři. Každý týden mají žáci příležitost trénovat základní čtenářské dovednosti a také si zlepšovat své povědomí o jazyce.

Porozumění textu
Žáci se trénují v šesti základních čtenářských dovednostech, které míří na porozumění textu. Každé níže uvedené dovednosti se žáci věnují pětkrát týdně, po šesti týdnech se dovednost objevuje znovu.

Hlavní myšlenka a detaily    Kdo, co, kde, kdy    Posloupnost
PorovnáníFantazie a realitaPředvídání

Jazykové úkoly
V jazykových úkolech se zaměřujeme na několik oblastí:
• Hlásky a písmena
Žáci si všímají, jak jsou slova napsaná, z jakých písmen a hlásek se skládají. Žáci zapisují chybějící písmena do stále obtížnějších slov, hledají slova, která se rýmují, slova, která mají stejné počáteční či koncové písmeno (nebo hlásku), nacházejí v řadě slov dvě stejná slova.
• Slova v kontextu
Žáci dosazují do vět slova, která se tam hodí. Žáci sledují, zda slovo do věty či textu pasuje obsahově, syntakticky či gramaticky.
• Význam slov
Žáci určují význam slov, která se objevila v textu.

Texty
Texty v Čteme s porozuměním každý den jsou nejprve velmi jednoduché, postupně se jejich obtížnost zvyšuje. To umožňuje žákům rozšiřovat si slovní zásobu i repertoár slov, která bezpečně rozpoznají a plynule přečtou. Texty se věnují tématům, která jsou pro žáky atraktivní, např. domácí mazlíčci, život zvířat, kamarádi, hry, zábava, škola. Texty jsou beletristické i naučné, objevují se i věcné texty (např. návody, postupy). Beletristické texty mají pointu a naučné texty přinášejí vždy nějakou informaci, která je pro žáky nová či zajímavá.